De eerste dagen.. - Reisverslag uit Conil de la Frontera, Spanje van Kim Geurts - WaarBenJij.nu De eerste dagen.. - Reisverslag uit Conil de la Frontera, Spanje van Kim Geurts - WaarBenJij.nu

De eerste dagen..

Door: Kim Geurts

Blijf op de hoogte en volg Kim

04 Februari 2012 | Spanje, Conil de la Frontera

Hallo iedereen,

ik hoorde van mam dat er verschillende benieuwd waren naar mijn verhalen hier in Spanje.
Dus bij deze wil ik even wat kwijt over mijn stage tot nu toe.
Mijn stage is geregeld door een Nederlandse vrouw "michelle" die een dorpje verderop woont in Chiclana, bij haar kan ik dus ook met alles terecht.

Dag 1.
de eerste dag kwam ik om 1 uur aan op het vliegveld, hier werd ik opgehaald door de zoon van Michelle. daarna hadden we nog een lange reis voor de boeg van 1.5u.
we reden direct naar de kliniek waar de dierenartsen al op me wachtte. Ik wilde graag naar mijn huis toe maar we moesten al meteen eerst op pad om bij iemand thuis een paard te castreren.
daarna aangekomen in het huis van de dierenarts waarbij ik woon: "Vicente". ik kreeg meteen een hele mooie kamer toegewezen en toegang tot het internet. hierna ging hij terug werken en ging ik mij settelen. ik was 'savonds kapot dus ben eigelijk gauw gaan slapen.

Dag 2.
Mijn eerste stage dag begon om 9 uur
toen ik daar aan kwam heb ik nog kennis gemaakt met enkele dierenartsen die er rond liepen, er zijn er daar in totaal 7 en 1 assistent.
hier in Spanje is het allemaal heel anders, het werk dat ik in Nederland als assistent mag doen word hier allemaal door een echte dierenarts gedaan.
daarna ben ik met de assistent rond gaan lopen en heeft hij mij vanalles laten zien, de medicijnen, de autoclaven, de dierenopvang en noem maar op. ik heb ook nog even naar een paar operaties gekeken.
ze doen hier hele interessante operaties, zoals traumaoperaties worden hier dagelijks gedaan. (gebroken poten en dergelijke)
's middags om 2 uur is het hier siësta. we zijn op de terugweg nog even langs een meneer geweest om even z'n hond na te kijken. dit was een duitse meneer dus wel fijn om even iemand te hebben die ik goed versta. hierna zijn we thuis samen wat gaan koken en gaan eten. en savonds om 5 uur weer terug naar de kliniek. ik ben mee naar boeren thuis geweest om koeien te insemineren en heb een beetje op de kliniek rondgehangen. hierna was ik zo kapot dat ik eigenlijk weer meteen ben gaan slapen. Vicente zei dat er nog een vriendin van hem was die vroeg of ik mee ging dineren (hier eten ze 's avonds om 10 uur nog eens) maar dat heb ik dus niet meer gehaald.

dag 3.
om 8 uur stond ik weer op om om 9u weer op stage te zijn.
ik schrok wel even want de vrouw was op de bank blijven slapen!! dit zal hier wel normaal zijn!
toen ik op stage was verliep allemaal al wat soepeler omdat ik al vrij goed wist hoe alles in elkaar zat, ik hielp al wat mee met het voorbereiden en ben ook weer een paar keer mee naar boeren thuis gegaan. om 2 uur gingen we na Benalup waar Vicente's ouders wonen hier gingen we eten. van te voren moesten we nog wat papieren afgeven en toevallig waren ze net achterom een stierengevecht aan het houden. er waren bijna geen mensen bij omdat ze het aan het filmen waren voor tv. het was heel gek om voor het eerst te zien, maar natuurlijk wel echt een cultuurding hier. ik zal hiervan ook foto's erbij zetten. om 5 uur waren we weer terug naar de kliniek en zijn we nog naar een kalfje gaan kijken die waarschijnlijk bronchitis had en nog naar een paard die verstopt zat. deze moest savonds nog naar de kliniek komen. Vicente heeft mij toen eerst naar huis gebracht omdat ik weer helemaal total los was. ik ben hierna ook weer gauw gaan slapen.

Dag 4.
om 9u weer naar stage.
ik kan al vanalles doen, ik mocht al een braunule inzetten, en assisteren bij een operatie. ze laten je hier heel snel wat alleen doen, en hebben er ook het vertrouwen in dat het goed komt. ze zijn allemaal heel erg open en willen heel graag engels leren, dus ik probeer ze ook zoveel mogelijk te leren, dit is voor mij ook gemakkelijker. ik ben eigenlijk de hele morgen wel druk bezig geweest met vanalles en nog wat. ze hebben dus ook zieke paarden op de praktijk en daar mag ik ook veel bij helpen.
om 2u zijn we in een restaurant gaan eten langs de kliniek, met rafael de assistent een hele aardige man. ik ben daarna nog even een uurtje naar huis geweest en daarna is rafael mij op komen pikken om weer naar de praktijk te gaan omdat Vicente naar de tandarts moest. de hele avond was er niet veel te doen dus heb ik opgeruimd en wat was gedaan en dergelijke. alleen om half 8 kwam er een hondje bezig die al 2 pups had gekregen maar 1 zat er nog vast in de hond, er werd overlegd en toen dus een operatie voorbereid en gedaan. de puppie werd eruit gehaald en meteen zei iedereen dat hij morte dus dood was. ik dacht ik ga even kijken, ik voelde aan de navelstreng dat z'n hart nog klopte en zag hem af en toe ademen. dus toen ik zei tegen 1 dierenarts van he's still breathing geloofde hij z'n oren niet. ik ben daarna wel een uur bezig geweest met de pup om hem warm te krijgen en goed op adem, de dierenarts zei you're his God.dus dit was wel een goed teken. om 9u 'savonds zijn we toen naar huis gegaan, omdat we met de duitse man waar we woensdag waren geweest gingen uiteten om 10u. ik weet nu eigelijk niet hoe het verder af is gelopen met de pup, moet ik nog even vragen?? het uiteten was wel heel gezellig de duitser vertaalde veel voor me en ik kon hem af en toe ook wel goed verstaan als hij spaans praatte omdat hij wat langzamer praat als de rest. hierna was het half 1 en was ik helemaal kapot en ben ik gauw gaan slapen.

dag 5.
ik stond om half 9 weer op om naar stage te gaan, want ja ook op zaterdag zijn er zieke dieren. Vicente had vrij dus heeft mij er alleen heen gebracht. ik ben daar raffa gaan helpen met het verzorgen van de paarden daar zijn we wel een paar uur mee bezig geweest, hokken schoonmaken. hartslagen luisteren, buik luisteren en dergelijke mag ik allemaal al zelf doen, daar vertrouwen ze me al op. zelfs spuiten wilden hij me laten zetten, maar dat durfde ik nog even niet. want het was een groot en wild paard. laterna bleek trouwens dat niemand het lukte haha. toen dat gedaan was ben ik bij de hondjes gaan kijken die er nog zaten. ik heb wat geknuffeld met de pup en een dalmatier die ook een trauma operatie gehad had aan 2 poten, pinnen erin. op zaterdag is de kliniek om half 2 dicht dus toen heeft raffa mij weer na huis gebracht. ik ben even gaan douche en even naar de supermarkt gelopen om nog wat kleine dingetjes te halen. Vicente is de hele dag weg dus heb het rijk voor mezelf. heb daarna voor mezelf gekookt en ben rond half 4 gaan eten.

in m'n vrije tijd kijk ik eigenlijk veel programma's gemist en lees ik de krant. ik wil natuurlijk wel bijblijven bij nederland;)

het weer is hier ook niet geweldig! erg veel wind en ook vrij koud. zo koud is het hier in 30 jaar niet meer geweest zeiden ze.. HEB IK WEER!.
de huizen zijn ook niet geweldig geïsoleerd, dus word er veel gestookt met heaters. ik heb er zelf gelukkig ook eentje op m'n kamer.

OHJA! we hebben een poetsvrouw! ideaal ik hoef dus niet te poetsen.! haha

kortom ik heb het hier erg goed, de mensen zijn erg vriendelijk en willen alles voor je doen! en ze zijn erg gastvrij!
tot nu toe heb ik nog geen heimwee dus hopen dat dit maar lang zo blijft.
ik zal volgende week weer wat schrijven!!

Groetjess....

  • 04 Februari 2012 - 16:32

    Kim Mestrom:

    Hola Kim,
    ¿Cómo estas?
    haha grapje! zo goed is mijn spaans ook niet... Ik zag op facebook dat je een verhaal geplaatst had en ben eigenlijk meteen gaan lezen! Wat leuk om te lezen allemaal :) hoop dat je er veel van leert!

    Liefs, Kim Mestrom

  • 04 Februari 2012 - 18:40

    Guusje:

    Heej Kim!

    Leuk om te lezen wat je daar allemaal doet! En fijn dat je het naar je zin hebt, zal wel allemaal wennen zijn he?

    Veel plezier!!

    Groetjes Guusje

  • 04 Februari 2012 - 18:54

    Kim Geurts:

    haha kim, ik kan helemaaaal geen spaans dus jij denk ik al beter dan mij;)
    bedankt voor je reactie;)

    en guusje: ja het is heel erg wennen.
    ik krijg volgende week het nr. van een meisje een dorp verderop ook een hollandse dus hoop ik dat ik dan in het weekend ook wat meer kan gaan doen dan maar wat rtlgemist kijken;)

    Groetjesss

  • 04 Februari 2012 - 20:08

    Mam:

    Ha Kim,
    Hola..
    Je hebt al gebeld en we hebben al gemaild, maar op deze site lees ik toch weer andere nieuwtjes [mooi gemaakt trouwens].
    Als je zoveel interessante dingen meemaakt, snap ik best dat je
    s' avonds moe bent.
    Fijn weekend gewenst!
    Groetjes Mam

  • 04 Februari 2012 - 20:52

    Maria Geurts:

    Hallo Kim,
    Leuk verslag. In Den Bosch ligt een dikke pak sneeuw, dus ook erg koud.
    Ik wil je bij deze nog een leuke tijd toewensen, zo te lezen lukt dat wel.

    Groetjes,

    Maria

  • 05 Februari 2012 - 10:59

    Robin Franssen:

    Hallo Kim,

    Fijn dat je het al lekker na je zin hebt daar en je hebt al mooie dingen meegemaakt! ik blijf je site volgen en de dingetjes die een paraveterinair mag doen komt goed dat leren we je als je bij ons bent!! heeel veel plezier!!

    xx

  • 05 Februari 2012 - 15:17

    Mandy Luijten:

    Hola Kim!!

    Leuk om te lezen dat het allemaal goed gaat daar! Je bent wel al meteen aan het werk gezet zeg! Kan me voorstellen dat je dan in het begin aardig moe bent 's avonds.

    We blijven je volgen! Geniet er flink van :)
    xxx

  • 06 Februari 2012 - 11:01

    Hilda Hendrix:

    Hallo Kim.

    leuk wat je allemaal schrijft geniet er van het is zo weer om

    groetjes Jac en Hilda

  • 06 Februari 2012 - 17:35

    Sien :

    haa Kim!
    al veel gedaan daar zo te horen!
    hoop dat je t naar je zin hebt daar en ik zal je komende verhalen ook lezen!
    Veel plezier nog!
    Groetjes Sien & mam

  • 06 Februari 2012 - 18:04

    Fleur Boll:

    Heej Kimmetje!

    Fijn te horen dat het allemaal goed gaat met je en de stage en je verblijf bij Vincente zo goed bevalt! ;)

    Heel veel succes en plezier nog. Take care!

    Groetjes Fleur

  • 08 Februari 2012 - 09:40

    Arie En Sandra:

    Hoi Kim,

    Leuk om te lezen hoe het gaat met ons petekind. Het lijkt allemaal erg interessant. Geniet ervan en hou ons op de hoogte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 04 Feb. 2012
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 14619

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 07 November 2014

Internship BPEX

31 Januari 2012 - 01 April 2012

Mijn Stage in Spanje

Landen bezocht: