weekendje met pap en mam - Reisverslag uit Conil de la Frontera, Spanje van Kim Geurts - WaarBenJij.nu weekendje met pap en mam - Reisverslag uit Conil de la Frontera, Spanje van Kim Geurts - WaarBenJij.nu

weekendje met pap en mam

Door: Kim Geurts

Blijf op de hoogte en volg Kim

13 Maart 2012 | Spanje, Conil de la Frontera

het is alweer een week geleden dat ik geschreven heb. maar doordeweeks is er verder ook niet veel meer gebeurd.

alleen op donderdag moesten we naar een spoedgeval, een koe had verkeerde klavers gegeten en had dus gaskoliek. dus heeft Vicente een gat in z´n holling van de rug moeten prikken, daar kwam al meteen heel veel lucht uit en het dier begon te kotse!

daarna zijn we even naar huis gegaan om te eten het was onderhand al 4 uur dus ik was kapot! Vicente zei dat ik wel thuis mocht blijven dus dat heb ik maar gedaan.

ik ben savonds maar m´n spullen wat bij elkaar gaan zoeken alvast wat pap en mam mee naar huis konden nemen want die kwamen op vrijdag.

vrijdagmorgen wilde ik nog even uitslapen maar dat kwam er niet meer van geen idee wat voor geluid het was maar volgens mij was het toch zijn auto die die een half uur probeerde te starten! om gek van te worden! toen ik hem weg hoorde gaan ben k maar opgestaan heb me klaargemaakt wat gegeten m´n koffer gepakt. en toen waren pap en mam er al. ik heb ze binnengelaten koffie gegeven wat rondgeleid en toen zijn we naar het hotel gegaan. erg dik hotel! en een 2 persoons kamer voor mezelf niet normaal hoe groot in m´n eentje! mam was nogal moe dus is even op bed gaan liggen, en pap en ik zijn maar meteen een pot bier gaan drinken, daar was hij aan toe. daarna zijn we om 3 uur aan het strand wat gaan eten. en daarna rond 5 uur naar de kliniek gereden en pap en mam daar een rondleiding gegeven. daarna zijn we naar chiclana gegaan om voor pap wat nieuwe kleren te halen, omdat z´n koffer er nog niet was.

toen hebben we daar nog wat gedronken en zijn naar het hotel gegaan het was onderhand al half 9 ofzo. dus hebben we alleen nog in de hotelbar gezeten en uiteindelijk gaan slapen.

op zaterdag zijn we naar gibraltar gereden, dit was ongeveer een dik uur rijden vanuit Conil. ik had een goede drukte verwacht maar er stond helemaal geen rij voor de grens! ideaal. we wilde eerst op een schip gaan om dolfijnen te kijken, dit schip ging om 1 uur dus hadden we gereserveerd en zijn we de stad ingegaan om daar wat rond te kijken. super dikke winkels daar swarovski rolex en noem maar op!! en alles tax-free, pap zich nog een slof samson gekocht en mam een ketting en ik een horloge, we waren allemaal voorzien. daarna zijn we de boot opgegaan. dit zou eigenlijk maar 1.5u duren maar na 2u waren ze de dolfijnen nog aan het zoeken.. waardeloos! het was te slecht weer.. wat een tegenvaller. ik was onderhand kotsmisselijk en zitten we daar op dat kleine bootje midden op zee, blij dat ik terug was!

daarna zijn we wat gaan eten, en naar de apenrotsen gegaan. daar zijn we omhoog gelopen omdat met de auto 10x zo duur was. dat was nog een hele tocht, was toch stijler dan je denkt. maar we hebben de apen bereikt. daar was een taxichauffeur die daar vaker kwam en die de apen ook op de nek pakte enzo, dus voor je het wist hadden wij er ook allemaal een in de nek zitten, was erg grappig om te zien die aapjes! toen we eindelijk weer onder waren was het ongeveer 7 uur en zijn we nog na het europapunt geweest, het zuidelijkste puntje van europa. daar nog wat rondgekeken en uiteindelijk terug naar het hotel gereden, we waren allemaal kapot! toen zijn we nog langs het strand afgelopen daar wat gedronken en terug naar het hotel gegaan en weer in de bar gezeten tot ongeveer kwart over 1.

op zondag was de relax dag, eerst lekker laat ontbijten en toen wat baantjes gaan trekken in het zwembad onderin het hotel. daarna zijn we wat rondgaan touren in de buurt eerst naar vejer daar hebben we wat bazars bekeken en wat gedronken op het terras, het was zo´n lekker weer!. daarna zijn we naar el palmar geweest, dit is een strandje dichtbij conil, daar weer een terrasje gepakt en wel een tijd gezeten in het zonnetje. daarn wilde we naar los caños de meca gaan om daar wat te eten, maar het was onderhand al 5 uur dus nergens kon je geen eten krijgen omdat het daar totaal nie toeristisch is. dus zijn we maar weer terug gereden naar el palmar en daar weer op het zelfde terras wat gegeten. daarna wilde mam een foto hebben van de rode avond zon met de vuurtoren in los caños de meca dus zijn we rond 7 uur daar weer heen gereden, daar weer een half uur gewacht tot de zon onder was en toen terug naar het hotel gegaan, kheb me gedouched en ben nog even met henry gaan skypen. toen ben ik naar pap en mam in de bar gegaan en zijn we rond 11u naar bed gegaan.

op maandag morgen zijn we weer gaan ontbijten. en daarna weer een duikje gewaagt en weer gedouched. daarna zijn we uit gaan checken om 12uur. toen zijn we richting medina gereden daar zouden stieren te zien zijn, maar toen we die vonden stelde het eigelijk niks voor haha! dus zijn we de stad maar in gereden, daar over een marktje gelopen. en daarn doorgereden naar een pleintje met terrasjes en daar weer in de zon wat gedronken. toen zijn we in Chiclana bij pinocchio wat gaan eten en uiteindelijk hebben pap en mam me weer thuis afgezet rond 4u. toen ben ik snel m´n kleren weer uit gaan wassen en drogen en lekker op de bank tv gaan kijken, Vicente was er niet dus ideaal. rond half 10 ben ik naar bed gegaan nog wat gelezen en toen gaan slapen, althans dat was de bedoeling maar Rafa en Juan waren op bezoek gekomen, dus waren uitbundig aant lachen! erg irritant als je wil slapen, nu vandaag bleek dat ze aan de Cider hadden gezeten volgens mij is die hier wat sterker als bij ons haha!

en nu vanmorgen weer gewoon opgestaan en naar stage gegaan, dus ben ik al op stage vanaf kwart voor 9 vanmorgen, we hebben om 2u wat bij de bar gegeten en toen snel weer door gegaan naar Benalup waar wat journalisten waren die foto´s wilde van de koeien ergens op een bedrijf. we hebben eerst röntgenfoto´s gemaakt van een paard met uitgegroeide hoeven omdat die tussen de koeien liep en het verkeerde voer had gegeten. zag er erg heftig uit, echt zo´n klomphoeven! nu gaan ze die dus afkappen, en met de röntgenfoto konden we zien hoever het kan. daarna dus foto´s gemaakt van de koeien, nog bijna aangevallen door een stier. die kwam ineens aan gerend en die journalist moest nog de auto instappen dus het was steeds rapidorapidorapido en net op tijd waren we weg anders had die de auto geramt! daarna zijn we weer terug gereden naar de praktijk waar ik nu weer ben. en nog 2 uurtjes mag blijven.. heb eigenlijk geen zin meer haha

zaterdag gaan we naar stierenrennen in Benalup, daar laten ze dan 3 stieren los die door de straten gaan rennen achter de mensen aan. zelf gaan we niet meerennen dat is te gevaarlijk. Vicente misschien alleen bij de eerste, want hij zegt als de 3e eenmaal komt is iedereen al bezope en gaat iedereen er tussen rennen dat is gewoon te gevaarlijk. daarna is er een feest en blijven we in Benalup ergens slapen. Ben benieuwd!!

foto´s van dit alles en de vorige komen nog, maar nog helemaal geen tijd voor gehad!!

Groetjes....

• 14 Maart 2012 - 21:04

Mandy & Roel:

Hoi Kim!

Zo te horen hebben jullie een heerlijk weekend gehad! Jullie Mam heeft er ook al het een en ander laten horen!!

Hier wordt het dit weekend rond de 19 graden, dus met een beetje geluk is het hier ook lekker weer als je terug komt!! Nog een paar weekjes!
    Geniet er nog van en als je terug bent kom je maar gauw een keer hier op de bank (onder het genot van een wijntje/biertje) je verhalen vertellen :D

Groetjes!!

• 18 Maart 2012 - 15:22

Robin En Teun :

Hoi Kim, hoe is het daar? Nog beetje vol te houden? Zo te horen hebben jullie een fijn weekend gehad! Robin en ik hadden toen ook een fijn, rustig weekend, omdat iedereen weg was! Veel plezier nog daar en tot over 2 weken! Groetjes Teun en Robin

• 19 Maart 2012 - 14:57

Mam:

Ha Kim,
    Ja, we hebben een leuk weekend gehad, we hebben eigenlijk veel meegemaakt in die paar dagen.
    Een koffer met vertraging, een auto die die niet hellingproof was, dolfijnen die zich verstopt hadden, en je dikke teen flink gestoten.
    Maar dankzij jou, al opgedane kennis van het land veel van de omgeving daar gezien. De stieren op de bergen,
    het engelse Gibraltar met de aapjes.
    De woning waar je verblijft en de rondleiding in de kliniek.
    De bergen en de zee [zonsondergang].
    De rotondes [echt overal] en de aparte verkeersborden langs de opritten naar de snelweg.
    En nu weten we ook waar de ooievaars de baby's vandaan halen ha-ha
    Groetjes Pap en Mam